Opublikowany Autor admin
<!–more–>Najróżniejsze terenowe gry dla pracowników cieszą się coraz większą popularnością pośród małych i dużych firm. Kadra zarządzająca widzi bowiem duże zalety, które można odnieść przy organizacji takiego wydarzenia. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra potrafi wzmocnić pracownicze relacje, a poza tym poszerzyć kompetencje potrzebne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Jakiś czas temu z ze sporym rozmachem została zorganizowana przez znany koncern farmaceutyczny gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu uważa za największą w Polsce. Uczestniczyli w niej bowiem praktycznie wszyscy pracownicy firmy, co w sumie dało blisko pięciuset uczestników. Dodatkowo całość była pod opieką trzydziestu pięciu trenerów, którzy byli odpowiedzialni za prowadzenie zajęć z poszczególnymi grupami.
<br>
Część z tej grupy trenerów stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, lecz zdecydowaną większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Zostali oni zaproszeni dzień wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i odbyli tam odpowiednie przeszkolenie. Przez to bez żadnych problemów dali sobie radę z pracą z uczestnikami.
<br>
Jednym z pierwszoplanowych trenerów był Prezes koncernu, który na co dzień interesuje się alpinistyką. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję do tego, aby na podstawie górskiej wyprawy przekazać pozostałym słuchaczom wiele interesującej wiedzy w temacie zarządzania zespołem, rozwiązywania sporów i motywacji. Było to nawiązanie do tematyki zespołowej pracy, tak przydatnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas opisywanej gry uczestników podzielono na 25 drużyn, jakie przez określony okres czasu realizowały zaplanowane cele. Najważniejszy element wspomnianej gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w których członkowie zespołów musieli się wykazać zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Eksperymenty kończyły się dostarczeniem drużynie tak zwanych kart, z jakimi ta musiała się dokładnie zaznajomić. Podczas analizy tych kart w rzeczywistości uczestnicy weryfikowali swoje własne decyzje przez pryzmat pięciu głównych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swojej codziennej pracy.